Kibala en Elizabeth NP - Reisverslag uit Ugandula, Congo, Democratische Republiek v van Rob Kroos - WaarBenJij.nu Kibala en Elizabeth NP - Reisverslag uit Ugandula, Congo, Democratische Republiek v van Rob Kroos - WaarBenJij.nu

Kibala en Elizabeth NP

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 November 2012 | Congo, Democratische Republiek v, Ugandula

28 november 2012
Verslag van 24 t/m 28 november. Eerst van Murchinson Falls - via Hoima (overnachting in onbeduidend plaatsje)– naar Kibale . Onderweg langs een wasplaats in de weg voor auto’s en bromfietsen (zie foto), de Aiksoki koeien bewonderd en door de theevelden. Kibale Forest is een regenwoud met veel apensoorten, maar vooral een grote groep chimpansee’s . Tijdens de trekking door dit woud hebben we ze ontmoet en, wat een geluk, kwamen er ook sommigen op de grond. Ook op de weg dicht bij onze jungle-lodge kwamen we diverse apensoorten tegen. Het huisje dat we hadden stond midden in de jungle en het hete water voor de douche werd gestookt met hout! ’s Middags een voettocht gemaakt om vogels te spotten.
Gisteren aangekomen in onze wel zeer luxe lodge in Queen Elizabeth National Park. Vooraf nog een boottochtje gemaakt door het kanaal tussen twee meren. De lodge: in één woord: geweldig! Ons huis (want dat mag je wel zeggen) op hoogte, aan de rand van de savanne. Ligbad, bed op wielen om op de veranda te zetten enz. Vanochtend een gamedrive gemaakt en weer vele dieren gezien. Vanmiddag niet mee met de groep, maar heerlijk genieten en misschien ook nog even in het zout water zwembad onder het genot van een alcoholische versnapering.
Wordt vervolgd 

• 28 November 2012 - 14:32

R.w.ropeter:

maak je daar ook fotos van bed op wielen. lijkt mij leuk groetjes ruben

• 28 November 2012 - 16:43

Ma En Margot:

We hebben de laatste foto's bekenen, ze zijn weer prachtig. Ga zo door, jullie hebben nog anderhalve week te gaan.
    Groetjes vanuit een koud Nederland
    Ma en Margot

• 28 November 2012 - 16:43

Ma En Margot:

Groetjes vanuit een koud Nederland
    Ma en Margot

• 29 November 2012 - 08:32

Hans:

Wat is dit toch weer een vervelende reis. Al die hinderlijke natuur.....

• 30 November 2012 - 17:08

Harry Kruimer:

Vet genieten. Of niet dan!
    En de apen daar ging het toch allemaal om? Dus chimp gezien, op naar huis.
    Filmtip:Planet of the Apes. Gewoon alle drie achter elkaar.
    Wil je voorlopig nooit meer terug.
    Maarre wat rot van al die luxe zeg. Het zou bijna afleiden.
    Nou veel plezier met de volgende beproeving en tot horens/lezens